Takpannor, kakel och klinker

För tillfället har svärföräldrarna bättre koll på bygget än vad jag har. Den senaste tiden har det knappt hänt något så jag har helt enkelt inte brytt mig om att köra dit på dagtid som jag gjorde hela tiden när grunden lades och huset restes. Har dessutom varit rätt upptagen med jobbet. Idag fick jag dock ett telefonsamtal från svärfar och SMS från svärmor om att jag nog fick skynda mig till bygget om jag ville se på medan de la takpannorna. Sagt och gjort. Hoppade in i bilen och körde dit. Tur var väl det för de hade jobbat på som sjutton. Igår var där inte en takpanna på plats, när jag kom idag vid 12-snåret hade de i stort sett bara takpannorna på carporten kvar att lägga.

Ja just det. Carporten är också ny sedan sist. De har även börjat jobba lite invändigt med att regla upp väggarna. Vågade mig in ett steg i huset och tog ett par bilder på det med.

IMG_6676 IMG_6678 IMG_6682 IMG_6683 IMG_6684Idag var det även möte på Svenska Kakel i Malmö med en riktigt trevlig och kunnig man som hjälpte oss hela vägen. LB-Hus använder sig inte längre av Stoby måleri när det gäller kakel, klinker och tapet vilket ju var lite synd för vår del eftersom vi typ gjort hela den processen för 1,5 år sedan. Nåja, vi kom väl förberedda då vi varit och sett ut nästan allt vi ville ha sedan innan. Det enda vi inte riktigt var överens om var kaklet i köket, men jag fick till slut som jag ville. Lila! Vad tycks? Övrig kakel och klinker får jag visa en annan dag då jag inte kunde bära in de plattorna från bilen när vi kom hem från affären.kakel

Känner mig helt plötsligt lite som en modebloggare. Här har du ”dagens outfit”. :)

Kommentera

